Thursday, March 5, 2009

2 negara, 2 budaya, 2 bahasa dalam 1 rumah :)

alhamdullilah, aku pindah lagi... ini la aku.. asik berpindah randah jer sejak mula bekerja di KL smpi la dipindahkan ke melaka bersejarah ni... ikutila rentetan perpindahan aku:

1. duk kota damansara dlm 6-7 bulan- berpindah sbb jauh sgt, kopak kewangan aku tiap2 bulan
2. duk kampung baru dlm 8-9 bulan- berpindah sbb tekanan mental dari owner yang kijam dan penyewa2 lain yg gile dan psycho, dan byk sgt tikus dan lipas dlm rumah.. disgusting seyy
3. duk kat damansara damai dlm 5 bulan-berpindah sbb x tahan ngn tekanan keje di in pusen yg berlambak giler tue, ditambah ngn big bosses yg sengal dan menyakitkan ati dan penat bertukar bus 2 bijik setiap hari dgn perjalanan 2 jam utk pergi keje je.. pergi balik kat 4 jam... arrgghhhh tensi saya tau
4. aku di melaka kat kg yg terceruk iaitu lendu dlm 9 bulan-berpindah sbb kazen aku pindah pahang, aku xmampu duk sorang ngn sewa rm230 sebulan ngn jarak opis yg jauh bangat 1/2 jam pergi tuee.. kopak duit minyak
5. sekarang aku duk ayer keroh dlm 1 week baru- kat sini best, uma murah, opis dkt 3-5min je drive kete..jimat duit dan minyak dan housemates yg best2 bangat, 2 negara dlm 1 rumah :D

nie aku nak citer tentang tajuk kat atas tue..ini la kali pertama aku duk bersama warga asing..ngn kata lain warga indonesia.. actually, mereka nie students utem .. iaitu mina dan tarisha..sorang lagi org malaysia, namanya naemah budak kedah...aku budak pahang :D..da tentula warga malaysia. hehehe

cam ner aku leh terduduk ngn diaorg nie??? mesti korang nk tau kan...hehehhee... gini citernyer.. aku dpt no nie dari budak praktikal dlu si rozie tue la, mekasih yer rozi kerana menjadi jambatan dlm perhubungan kami wakakakakaka...
aku call la si tarisha nie, mulanya x trace langsung keindonesia dia tue..pandai dia ckp cara kite.. tapi bila da 2-3 call, terserlah bahasa ibunda dia tue... yang lebih parah, sejak duk di sini kat seminggu, aku jadik semakin kurang paham pulak.. kadang2 terasa seperti berada di indonesia..si naemah tue pandai cakap indonesia.. maklumla da lama kenal, sekursus ngn mina lagik.. logik la pandai ckp indonesia...
aku jadik malu juga, sbb terpaksa suruh mereka berdua tue ulang balik percakapan kadang2 smpi 3-4 kali... wakakakkaakaa.. teruk bangat aku.... huhuhuhuhu...
aku sonot duk bersama mereka nie walaupun kadang2 x leh nak ada persefahaman dari segi bahasa, bak kate org cam ckp bahasa ayam dan itik gitu.. hehehe.. budak2 nie baik dan hormati aku sebagai org yg lebih berusia la katekan.. hehehe... aku paling tua dlm uma tue tau..
aku menjadik lebih rapat ngn mina, sbb dia terpilih utk jadik vo artis setelah hadiri sesi vo audition bulan 2 lepas....hehehe.. vo talent utk prototype UITM baru2 nie.. suare dia mmg sodap, ada bass dan slang american.. plus slang indonesia juga... agak susah gak nak train dia nie..kene repeat byk kali.
ngan tarisha mungkin akan lebih rapat jika dia dapat praktikal akt ops aku nie nnt.. maser tue baru la dia tau cara keje aku cam ner... hehehe... akan aku bully dia..wakakakkaakaaa.
ngn naemah aku x rapat sgt..jarang2 ckp.... dia sllau jadik aku punyer juru traslate bahasa, hehehe

okla, aku nk stop dlu..tarisha nk gune kabel network nie pulak..member dia dtg.. aku mengalah jer la, pasal nie kabel dia..dia kasi pinjam sama aku..wakakakak.. da pinjam wat la cara pinjam..dok gitu dong... cai cin cau ya...

No comments: