Monday, March 30, 2009

peksa KPLI

sabtu lepas aku hadiri peksa KPLI yg kali keduanye.. kali nie aku pegi ngn dress up ala2 santai.. suar jeans munge2 kat kaki, kemeja belang hitam putih, kasut hitam.. aku tau, sepatutnye aku pki bj kurung..tp ntah la pagi sabtu tue, angin aku nk pki suar je..

kat kol 9 baru la smpai kat sekolah menengah teknik melaka tengah bukit katil..sepatutnyer aku kene ada dlm kelas 1/2 jam lebih awal..pagi tue, aku terlambat skit gara2 g amik kasut kat opis utem tuee..

sampai je..aku g la carik kelas E150.. E tue kelas, nombor tue giliran aku kot.. cari2 kat tingkat 1 xder..last2, aku ternampak la 1 minah nie tgh tulis something kat meja dlm sebuah kelas sorang diri..aku pk mayb dia nie calon gak..so aku pun tnayer ler.. "Puan, bilik E kat mane ye?".. elok je puan tue tgk muke aku, dia wat muke pelik... shocked.. tgk aku dari atas smpi bawah..bawah smpi atas.. cam aku nie stranger lak.. tibe dia ckp " awak nak wat pe? amik exam ke?"..aku ia kan ajer ler.. tup2 dia jwb.."pakaian awak nie x seswei utk exam"... maser tue baru aku sodar, dia bukan calon..maybe leader kepada team cikgu pg tue.. biler aku tgk gaya dia, ngn fail kat ats meja..mmg sah ler dia nie cikgu yg jaga exam kat situ.. aduiihh... silap org lak aku g tanyerr.. aku da x selesa ngn cara dia pandang aku lain macam.. nk selamatkan diri aku leh lak tanyer dia camni " apa yang x kenenyer?"..hehehe.. soalan bodoh dari aku...confident jer, risau gak kalu dia halau aku pg tuh.. lame gak la dia diam..last2 dia jawab.. kat sini kelas smpai blah blah blah.. kalu kelas E dan seterusnya, kene tgk kat tingkat atas..blok yg same...".. jawapan dia tue mmbuatkan aku rase lega... maksudnyer dia x der la halau aku kan.. so, aku g la kat kelas E..tgk2, seme calon da sat up..aku pun gelabah la masuk amik tempat...

so, far..exam mmg susah cam first time aku amik dlu.. part yg paling aku lemah, part melorek.. aku mmg x reti nk melorek ngn baik..mest ada yg ter keluar dari circle tue.. aissshhhhh...cikgu2 yang jaga pun baik.. terharu lak aku, bile cikgu tue panggil kiteorg yg dtg mik peksa, as cikgu2.. terase cam besau lak tanggungjawab tue..part yg aku x leh blah, part kene tegur tue.. "cikgu2, dilarang tgk nset , atau makan dlm kelas ye".. kalu nak jadi cikgu, kene la ikut arahan".. huhu..cam ditujukan kat aku jer.. maner x nyer, aku kunyah chewing gumm sepanjang awal2 exam.. raser2nyer, cam tipis jer harapan yg ada..aah x kisahla.. aku just nk carik pengalaman jer attend pekse... kalu dpt, alhamdulillah.. x dpt pun, alhamdulillah gak ler...pastinyer, ada org yg lebih layak utk isi tempat tue..

kelakau lak rasernyer... heehee.. pasni ada DPLI lak.. bulan 4..kalu aku rajin, aku g la amik pekse medsi lak nnt.. :D

cau cin cau ~

No comments: