Friday, March 20, 2009

Aku Penat

18/3/2009

Akhir2 nie, byk keje d opis, membuatkan aku memakse badan aku bekerja LEBIH MASA dan LEBIH DARI BIASA..sejak dari awal tahun 2009, company aku byk benor masuk tender… membuatkan aku menjadik letih, aku percaya seluruh development team keletihan juge.. buat mase nie, team kiteorg terdiri dr 3 GD (remi, eja dan fahmi), 1 MMP(lee) dan 1 ID(akulah, sape lagik :D).

Dalam sepanjang kerjaye aku sbgai ID, ini kali pertame aku kene wat 3 storyboard prototype serentak pada mase yg sama, dlm tempoh 2 mggu mest siap seme dev process..dengan tenage keje sekangkang kera… aku tau, budak2 tue tension, tapi nk wat cam ner.. aku pun tension gak.. pape pun, aku mencube utk membuat jalan cerita (storyboard) sesimple yang boleh mengikut spec BTP, agar development boleh settle on time pd 26hb mac ni. Aku cube untuk membantu lee dengan mengurangkan programming parts. Aku tau, lee slalu sakit kpala dengn permintaan aku nih..Sian lee, da la botak, makin botak lak nnt …aku memahami lee, sbb kiteorg same2 seorangan dlm keje. hehehe.. Keje2 berkaitan ngan voice over, aku yang handle 100%..... aku kene carik vo talent(bab2 carik talent yg seswei ni yg bikin kepala ku pusing, alhamdulillah da pun jupe 2 org)..aku kene train diaorg, record, edit, rerecord.. pening gak dibuatnyer.. Sebagai ID, aku kene take care whole development processes. Keje2 review, wat amend tue biase la… QC kene jaga, bab2 standardize kene jaga.

Aku sbnarnyer tension lebih dari bese mungkin sbb kali nie, aku terpakse bergerak sebagai ID secara seorangan.. kalu dulu, aku ada mida, kalu ada prob dlm storyboarding, kiteorg akan saling berbincang, mencari solution yg terbaik. Kerje pun diagih dua sama rata. Tapi, since berseorangan nie, aku terpakse la tanggung sorang hingga memeningkan kepala aku sendiri.

Tahap kesihatan aku pun sedkit sebanyak terganggu juge.. suhu badan yg kadang2 x seberapa stabil waktu malam, cam nk demam..tp cam x nak demam.. sakit2 badan, mulai teraser.. mungkin sbb duk lamer sgt dari pagi smpi ke pagi esoknyer.. nie pun baru lepas berurut ngn mina, budak Indonesia satu uma ngn aku nih..bukan neng tau, nie student dari luar negara.. raser sakit tue da beransur hilang, badan pun terase sedap skit dan lebih segar.. TERIMA KASIH MINA.

Pas urut, mate nie x leh nk tidoq lak.. dari aku duk terkebil2 pakse diri tidur, baik aku wat editing .. aku igt nak wat editing vo yg aku rekod ptg td, sedang elok duk kat dpn pc nie, baru teringt antivirus pc aku nie x seberapa nk anti kat virus, so, aku x brani tanggung risiko buat keje kat pc kesayangan aku nie..maklum ler, pc kat studio recording tu byk virus..kang x pasal2, pc kesayangan aku kene demam virus lak. So, kesempatan yg ada nie, aku meluahkan la ape yg terbuku ternota ternote pad kat fikiran aku nih sekarang.

Aku rase aku nk bercuti pas setel 26hb nie, maybe ke johor lepak ngn cousins aku @ balik kg @ lepak kuantan uma abang, x pun wat trip ke gunung ledang ngn budak2 uma nie.. pekene air terjun, hutan rimba menghijau, kicauan ciap miap burung, deruan air terjun menderu…skit sebnyk leh release tension yg bersarang kat kpala nie.

Mmmmm da kat kol 1 pagi lebih da, aku kene stop dlu d sini.. mase utk tidur.. sok keje cam bese.. cau cin cau.

2 comments:

Anonymous said...

perggh aku dapat bayangkan tahap kesakit badanan ko tu. aku yg satu prototype bahagia 2 ID pon.. sampai nak muntah ijau dibuatnya.. hurmm.. aku pon rase nak vacation gak.. gi genting ke kan.

donnowattono said...

reply to atiey:

huhuhu.. tau xper.. tapi kini kesengsaraan sudah pergi..aku kembali stabil seperti dulu ngn keje2@ hal2 utem jer