Monday, June 29, 2009

Bye Bye UTeM solutions Sdn Bhd, Hye Hye Sigma Rectrix System Sdn. Bhd.

alhamdulillah, perkara penting pada hari ini telah pun berlaku dengan baik sekali.. tepat jam 3 ptg tadi, bermulalah sesi interbiu oleh 2 org boss iaitu boss kecik (project manager) dlu, kendian barulah ngan bos besau(managing director). kedua2 boss encemmm dan masih muda banget :)..hiksss... managing director mmg beshhh, kelakau, selamba.. muke dia mengingatkan aku pada watak sarah/khalid dlm cite drama "sutun 2"...(nnt korang carik la cite tue dlm youtube), dia pandai wat lawak... boss kecik pun sama... dua2 friendly la.. kat 2 jam gak la aku di asak dgn bermacam2 soalan, hinggakan kadang2 aku main belasah jer jwb dgn penuh confident skali..hehe.. gj yg ditawarkan mmg memuaskan ati aku, tambah pula, co nie ada sediakan hostel ..so leh la aku duk hostel jer nnt, da la dkt je ngn opiss.. kalu ikutkan boss besau, dia nk aku masuk rabu ni (01/07/09)..tapi, aku da ckp nk bg notis 1 bulan kat co USSB nie.. paper pun, aku kene bincang ngn boss USSB, jika boss USSB nk aku byr ganti rugi sbb benti on d dot ujung bulan 6 nie, co Sigma sanggup nk byr ganti rugi tue, asalkan aku dpt masuk bulan 7 nie gak.. ntah la.
aku akan di assignkan bwh projek INTAN.. memandangkan aku satu2nya ID dlm Sigma nnt, maka aku akan lead devolopment team sepenuhnya sepanjang projek INTAN nie. Projek nie projek e-learning gak..so, x der masalah bg aku untuk teruskan kerjaya nie. Cuma lain co, lain la cara kerjanyer... tapi keseluruhan IDs yang ada akan berada d bawah jagaan dr.azma.. baru aku tau rupanyer sigma nie da sub kan kontrak ke content capital (milik dr azma) dan durian digital...whatever la.. janji, keje kat tmpat baru nie membawa sinar baru dlm hidup aku. kat co sigma nie, ramai gak warga in pusen yg akan masuk... rupanyer si ijam tue da mintak da utk jadik programmer kat sigma, si jiji pun sama mintak ID part time..aku tau pun, sbb boss kecik yg btau td..hehe..semenyer produk dari in pusen...termasuk la aku yg bakal nie dan si tanglong yg da keje kat situ as GD gak utk projek INTAN nie.
walau pun aku masih sayang dan cintakan co lama dan staff2 yg ada dlm tue, aku harus pergi meninggalkan kalian demi meneruskan cita2 ini yg bukan sahaja membukit, tapi da menggunung da nie.. :D.. buat eja sengal, fahmi ketot, lee jambu, kak ummi mangkuk tingkat...kalian, jangan merindui aku kay..tapi kalu nk rindu bole jer.. i rela u... ahakkkssss.... bye2 buat semua warga utem solution sdn bhd... i have to go. Insya-Allah, kalu x bulan 7 nie, bulan 8 aku akan pergi.

-tata-

3 comments:

Syahr-El said...

Tahniah. Dalam industri ni pusing-pusing akan jumpa orang tu jugak... kem salam ler sapa-sapa yang masuk company baru tu ek hehehe... teruskan jadik ID sebab tak ramai ID kat Mesia ni. Kalau boleh amik jurusan ID untuk Masters ke PhD ke - telling that to myself jugak ni...

Abg Syah

HaliaManis said...

even sedey..tapi takpe...rezeki kak
wan...doa kan kami kat sini yeh..huwaaaaaaaaaaa!

donnowattono said...

to Kal El:
hikss ten kiu abg syah.. insya-Allah, akan d perjuangkan kerjaya ID ni.. mmg da jatuh cinta ngn bidang ID nie :)

to haliamanis:

huhu.. sedey atas apa yg berlaku arini.. huhu...semoga apa yg berlaku arini akan menyedarkan bossess, supaya lebih concern tentang kebajikan staffnyer kelak.