Tuesday, June 30, 2009

Stress Day and Mental Day

aku benar2 tertekan pada hari ini.. tindakan aku resign 24 hour arini telah membuatkan suasana opis aku tegang dan bossess berserabut kepala. ujang langsung x berckp ngn aku, aku tau la dia bengang tp jgn la treat aku smpi cam tuhh.. aku sedar cik dim x senang duduk..walaupun dia cube cool berborak cam bese..aku tau, dia resahh sbb tindakan mendadak aku...bukan cik dim je... aku pun sama, otak x senang nk berfungsi... ngn masalah yg bermain dlm otak... byk benda aku pendamkan dlm tempoh setahun, terutamanya hal2 kerja... aku rase teraniaya..dan itu yg aku jelaskan.."ketidakadilan, bias dlm kerja" pada cik dim... arrgghhh bukan nk mengungkit.. tapi ini sudah di kire cam kes penderaan mental pada staff..mungkin cik dim x sedar, dia mendera staffnyer secara x langsung... bukan aku sorang jer, tp staff2 yg lain pun kene..especially development team..apa2 pun, development team yg akan terima impak yg besar berbanding org len... seme org x puas ati, seme org rase x secure dan x dihargai atas apa yg kami pnah wat slama nie..berkorban bermcm2 demi company walau pun tau co nie x kukuh..mcm2 isu berbangkit ada, tp wat2 pekak telinga dna keje cam bese... tapi kami masih meneruskan kerjaya kat sini dgn anggap nothing happen...perkara yg membuat aku hangin satu kepala bile aku bekerja susah payah, tp org len yg dpt gaji buta hasil usaha aku, hanya kerana orang itu ada "title" dlm organisasi..demi kepentingan/agenda tertentu oleh company...aku pun x sangka aku akan ckp begitu. first time aku meluahkan perasaan dpn boss sendiri ttg apa yg aku rase tentang keje slama ini...dan itulah antara sebab utama aku resign.. dlm otak aku nie byk benda aku nk pk selain isu keje nie.. ngn hal famili aku lg. berserabut otak aku arini..
aku ada plan nk balik kg jer..rest kat uma 1 bulan..tp kalu aku rest, maner nk dpt duit nk byr itu ini berbagai.. nak ulang alik ke kuantan lg... arrghhhhh pening dan bengkak kepala... sakit kpala blom surut2 lg sejak ptg td.. really2 stress...panadol ada kat sblah nie... dari td asik usha nk mkn ke x nie...kalu aku mkn pun, blom tentu sakit kpala aku nie ilang...
mungkin tidor salah satu caranya...dan bangun esok hari ngn otak yg freessssshhhhhhhhhhhhhhhhhh.... kalau la aku boleh delete perkara yg aku xsuke yg berlaku pd hari ini semudah delete file ke recycle bin, alangkah bagussnyer.

1 comment:

Lgost said...

bgus la wan.. good for u. Ada peluang lg better trus rembat je. Good Luck ye