Saturday, August 30, 2008

art work again 4

Ini adalah lirik lagu terpanjang penah aku cipta..actually, ada sejarahnyer..aku create lirik nie khas utk presentation subjek “etika alam sekitar” ( aku x igt sangat nama subjek nie, pasal aku nie slalu memonteng kelas subjek nie..so boringgggg )..alamak terbongkar rahsia akuk :D..hehe.. aku xsempat dendangkan laguk ini coz time constraint, so aku just sempat berbakti dari segi create dialog/story board jer utk presentation group aku itu…. Ini lagu asalnyer dari lagu omputeh, tapi dialter kepada malay version in scope “ENVIRONMENTAL”… hehe..

WHERE IS THE LOVE

Apa sudah jadi dengan dunia ini?
Penuh dengan debu kelabu di sana-sini
Amat menyesakkan pandangan mataku
Tersekat nafasku menghirup udara yang kelabu

Bila ku jalan-jalan sendirian di ibu kota
Menyaksikan pentas sandiwara yang dilakonkan oleh manusia
Manusia yang tiada pernah puas nafsunya
Manusia yang tiada pernah reti berhenti
Selagi bumi ini belum terhenti

Aku sungguh tidak mengerti
Kelirtu dalam kehidupan yang tak pasti
Bagaimana manusia boleh hidup dalam keadaan yang tercemar ini
Ku kira sudah tiada udara yang bersih lagi
CO2, NO2, SO2 bersepah sana-sini

Chorus:
Mari kawan marilah semua
Kita bangkit berpimpin tangan
Menghidupkan semula bumi yang sudah tercemar
Jangan jangan jangan kita
Terus hidup dalam leka
Masih belum terlambat untuk kita
Where is the love (3x)
The love (2x)

Di dada akhbar ku lihat berita
Tentang kenaikan aras laut, rebut taufan, banjir besar, pemanasan bumi meningkat
Lapisan ozon kian menipis, tanha runtuh yang mengorbankan banyak nyawa
Kanak=kanak kecik yang tidak mengerti apa-apa
Di manakah letakknya cinta kita? (I don’t know) … (2x)


Oh mama..oh papa
Mengapa aku dilahirkan dalam bumi yang nazak ini
Menyaksikan kemusnahan alam di sana-sini

Oh mama..oh papa
Tolonglah anakmu ini
Yang sudah tidak sanggup lagi
Menyaksikan kemusnahan bumi yang dicintai

Ulangi chorus




Created by,
Mawarmerahmanis
17/09/2004
1141

Modified on,
18/09/2004

No comments: