Wednesday, April 15, 2009

apa aku wat hari ini?

hari ini hari rabu.. kat melaka, arini cuti sempene hari bersejarah melaka... pagi nie aku bgn lambat, kat kol 10..syok lak tidur, ujan lebat mlm td..lg la syokk gilerr.. celik bijik mate, aku trus layari online utusan malaysia..tgk apa ke citer baru utk arini.. sementare nk tggu kol 12... tepat kol 12, aku ngn budak2 uma da smpi depan uma yg bakal kiteorg duk, da janji ngn pemilik uma nk meet td... last, kete dia lak masuk workshop.. kene la tggu lebih skit, kononnyer dia da nk smpi.. tgu la lagi.. last2, dia tepon ckp uma tue da ada org len nk masuk, rupenyer pemilik uma sebenar si anaknyer.. pakcik nie x update news ngn anak dia ke atau anak dia x update news ngn dia ke ntahla aku pun xtau.. yang pastinyer, sia2 jer kiteorg g situ tgh hari td.. hangin juge dibuatnyer... pastu kiteorg g tapau mkn utk BRUNCH.. hehe.. sebelum balik uma,kiteorg sempat lg g tgk uma yg lagi 1 tuh..da aim da uma tuhh..so far, mmg menarik..kiteorg masuk uma tuh ikut sliding doors..ala2 menceroboh gak la.. da owner tuh, izinkan..gune kan je la.. wakakakaka...
sampi uma, aku update news ngn abang aku pasal bapak kiteorg cam ner... abang aku btau bapak da discharge dari spital..alhamdulillah... sonot la bapak aku dapat balik uma dia...tgk ayam2 kampung dia dan itik2 jiran yg slalu menumpang mkn kat laman uma aku..moto dia yg da kat seminggu lebih dia x tunggang... mest pagi soknyer, bapak aku g kuar pagi2 cam bese..minum kat kedai kopi sambil lepak ngn kengkawannyer... aku da tau da kedai tuh kat ner... hhehehe...senang je nk carik port bapak aku nihh...pepepun, 2 minggu lagik bapak aku kene follow up ngn kinik pakar la kat HTAA kuantan nih...
aku x dpt nk balik kg mggu ni, sbb ada pekse DPLI sabtu nie secara besar2an SATU malaysia tauu tepat kol 9 pagi... ..insya-Allah, kalu aku tergerak hati nk g pekse tue, aku g la.. yang pastinyer,kali nih, aku kene pki bj kurung.. belajar dari pengalaman di mase yg lalu..wakakakaaa...
bulan nie period aku datang awal seminggu pelik gak nih.. baru plan nk wat urine test sok kat hospital melaka..urine test tue patutnyer buat bulan 2 lepas, tp masa tueh aku agak bz ngn keje..smpi la bulan 3... da masuk bulan 4, aku da malas da nk pegi wat urine test tuh..asik tangguh jer aku nih... tapi pasal lately, aku kerap mimpi pasal urine test tue, baru la aku plan nk g spital sok.. da period gini, x leh la wat.. pepepun, urin test tue kene wat gak before aku g appointment bulan 5 nih... mmmm malas nyer nk g sana..susah nk dpt parkinggg...alassaannn lagikk...pasni aku kene disiplinkan diri balik...since da lame aku abaikan makan ubat, x minum air seperti yg disyorkan... aku kene sedar diri cepat2, sebelum perkara lain yg tidak diingini berlaku..bak pepatah jabatan kesihatan tuh "mencegah lebih baik dari merawat".
sok keje cam bese... tiada yg pelik melainkan yg bese2 je kat opis tuh... :D

No comments: