Tuesday, April 7, 2009

hari2 yg memenatkan

penat sangat rasernyer arini.. after what was happened couple days ago.. jumaat lepas aku la org paling gumbira kat opis tue.. sonot la sbb dpt balik kg... tgh bahgia drive kete, tibe2 bunyi lak enset aku, mesej masuk.. aku bukak, tgk2 mesej dari ujang..dia ajak aku g kl senin depan (kire semalam la) ada meeting.. ahh..potong stim betul ujang nie..baru plan nk EL senin kalu malas nk koje...
sampi kampung..cam bese la aku..mest tgk dapur dlu..sbb aku da pesan kat kakak aku, suh dia masak telur mata sambal...bapak aku kuar, bese la time kol 6 gitu mest x der kat uma..kakak aku lak bese la g amik adik dia kat tmpt keje.. aku lak, balik tanpa disambut..huhu..tp xkisah, sbb aku memahami..
siap je melantak, akak aku balik..salam2 ler.. x lame tuh, bapak aku lak balik, aku pun salam2 la..time salam tu, aku rase tangan bapak aku cam makin kurus kering lebih dari biasa.. aku terpaku jap memikirkan apa yg aku rase..
cam bese, memalam, ..bapak aku layan brite faveret dia tuh TV3 kol 8.. jgn kacaooo.. tue time dia tuhh...aku borak2 la ngn akak aku, baru aku tau bapak da kat 2-3minggu batuk n semput...tapi on off on off la..bapak aku nie kaki merokok..tue mmg susah la nk ditegur.. last2, kite org plan nk bawak dia g kinik sok paginyer(sabtu ler).
sabtu tue, g la kinik tmpat akak aku kojer.. dapat trace 3/4 paru bapak aku x nampak dlm x ray..yg sebelah lg normal je..doc suspect peparu berair.. bawak kes ke spital daerah..last2, kene anto ke spital besauu kuantan.. sabtu tue gak kite org g sana..seme org.. bese la bapak aku nie, dari time nk g kinik tmpat akak aku kojer pagi sabtu smpai la nk sampai spital besauu kuantan petang tuh, x abis2 ngn rokok.. tue yg aku x berkonan tue..tapi bagusnyer, bile dia da smpi, spital..dia kasi seme rokok dia kat menanttu dia..
duk ler bapak aku kat tingkat8, wad 8C d HTAA tue..sian lak aku tgk bapak aku..ye la, dia maner penah masuk wad sblum nie..kalu sakit pun, yg bese2 jer.... dia da x gagah cam dlu.. semput dia masih lagik ada.. awal2 masuk tue, kiteorg usung la dia gune krusi roda..tp arini dia da ok da..mkin ada improvement lepas doc keluarkan air dari paru dia tue... mkn dia pun da berselera... aku tau bapak aku bosann giler asik terperap atas katil..tp nk wat cam ner...masa aku jaga bapak aku, aku try utk penuhi apa yg dia nak..terutamanye dari segi makan laa.. kalu dia kate nk niee...aku g la cari nieee smpai dapat.. sib abik kete aku da baiki sabtu tuh..da ada ekon.. xder la panas2 lagi kete akuu...tapi so far, bapak aku bukan la jenis cerewet..
buat maser nie, bapak aku tgh tggu giliran utk wat 1 test nie..mandoux rasernyer.. ala nk masukkan kemera dlm badan tuh...sbb tue bapak aku x leh kuar lagik.. maka akak aku yg kojer kinik tue replace tmpat aku, memandangkan aku da amik EL 2 hari, plus sok(rabu) aku kene attend 1 meeting kat brickfield, bangunan MIA kol 11 pagi pasal projek baru in pusen punyer.... nk tak nk kene g gak la..tambahan pula, condition bapak da makin ok.. rase lega la skit, nk tinggalkan dia.. bapak aku pun paham, bile aku kate aku nk balik melaka semula urusan keje.. takut gak, kut2 dia kecik ati ker.... hati org tua nie kite x tau.. nant aku da tua cam bapak aku, baru la aku tau..hehe.
aku kene stadi skit utk preparation meeting sok... surf net jer pasal ID nihh..k la... aku nak cau cin cau dlu.

1 comment:

donnowattono said...

bukan mandoux, tapi thorax. apalah, budak praktikal kat spital nih bg maklumat salah kat aku..sib baik aku surf net td